ul. Juliana Ursyna Niemcewicza 29-31, 50 - 238 Wrocław
sekretariat.sp093@wroclawskaedukacja.pl
071 798-68-75
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach programu Laboratoria Przyszłości szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Nasza szkoła w ramach programu otrzymała 60.000 zł. Dzięki tym środkom finansowym zostanie zakupione wyposażenie do pracowni: technicznej, informatycznej (z elementami druku 3D), audiowizualnej i biologicznej. Działania szkoły zostaną poszerzone o rozwój kompetencji kluczowych, związanych z wykorzystaniem technologii czy optymalizacją własnej pracy i nauki w oparciu o nowoczesne technologie.
W roku szkolnym 2022/2023 na naszej stronie internetowej oraz na profilu szkoły na portalu Facebook i Instagram będą systematycznie zamieszczane relacje ukazujące, w jaki sposób wykorzystywany jest sprzęt i wyposażenie pozyskanie dzięki programowi Laboratoria Przyszłości. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony internetowej, szkolnego Facebooka i Instagrama. Będzie się działo!
Więcej informacji na temat tego projektu znajduje się na stronie: https://www.gov.pl/web/laboratoria/
Działania w szkole:
WRZESIEŃ – GRUDZIEŃ 2022
Od września 2022 roku trwał proces koncepcyjny i poznawanie możliwości zakupionego wyposażenia w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Po etapie wstępnym powstał harmonogram zajęć dla uczniów klas 1-3 oraz 4-8. Pierwsze miesiące były poświęcone na poznanie możliwości zakupionego wyposażenia poszczególnych pracowni, na instancję, kalibrację i testowanie nowego sprzętu. Uczniowie z pełnym zaangażowaniem brali udział w lekcjach. Długopisy 3D i drukarki wywołały duże zainteresowanie i w głowach uczniów pojawiło się sporo nowych pomysłów na wykorzystanie sprzętu na lekcjach.
GRUDZIEŃ 2022
W dniu 01.12.2022r. odbyły się zajęcia pod tytułem „Historia pieniądza”, które poprowadził dla klasy 2a i oddziału przygotowawczego przedstawiciel Narodowego Banku Polskiego. Podczas zajęć dzieci obejrzały prezentację multimedialną dotycząca historii pieniądza. Po części teoretycznej był czas na warsztaty. Uczniowie dowiedzieli się jak rozpoznać autentyczność banknotów i na co należy zwracać uwagę. Do tego działania dzieci wykorzystały lupy z Programu Laboratoria Przyszłości. Gościem podczas zajęć była Pani Wicedyrektor Eleonora Smirnow-Zechman.
https://www.facebook.com/SP93Wroclaw/posts/pfbid0o2mShdnmCP3zaCVHQXfsroGGYQECw977CB6uUNDay5W9zNtnujxqntoqwqUEvZucl
W dniu 15.12.2022r. uczniowie klasy 1OP z pasją, zaangażowaniem i efektywnie wykorzystują długopisy 3D do rozwijania swojej wyobraźni. Same przyjemności w ramach „Laboratorium Przyszłości”.
https://www.facebook.com/SP93Wroclaw/posts/pfbid0SDT3ENqMutASqkW7LinCTTKRvdR8591bda57f87Gu3X7SQLfhBDFxMLHKJRE5pxjl
W dniu 19.12.2022r., w ramach programu Laboratorium Przyszłości, uczniowie klasy 4a wykorzystali dziś na plastyce wełnę, by stworzyć oryginalne bombki
https://www.facebook.com/SP93Wroclaw/posts/pfbid02dsgEeqcb76CbyZQtUFRUWu3nWfT4v1iTwR7beMgjd5BB3VCvra4JBSzUQiQYo5Rnl
STYCZEŃ 2023
W dniu 02.01.2023r. klasa 2a wykonywała zadania na karcie pracy z wykorzystaniem długopisów 3D, które zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
https://www.facebook.com/SP93Wroclaw/posts/pfbid04Gw5Mf2Ji2xRWktPiEuNnkhhgUnJAmqJmDhrXxSc8xFk4cSpyWtJrbqKUiY98oNJl
W dniu 04.01.2023r. klasa 2a składała roboty z klocków LEGO, które zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
https://www.facebook.com/SP93Wroclaw/posts/pfbid0Wm5jtP8DA8KhTH5AmCzqSt63jH2uiJc4bxNWN74uq1Z7p2MJhSfXhcj4oWKm9drcl
W dniu 11.01.2023r. klasa 2a pracowała na długopisach 3D w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
W dniu 12.01.2023r., uczniowie klasy 3a, w ramach Laboratorium Przyszłości przygotowywali filcowe serduszka i obszyli je muliną. Będzie to niespodzianka związana ze zbliżającym się świętem babci i dziadka.
https://www.facebook.com/SP93Wroclaw/posts/pfbid0tKDCHZDU3TxXFpRxA8Lcf7uRDmbXHapyotMBju6f2w8B12UNnNgye9Q4wjt41oz4l
W dniu 16.01.2023r. odbyły się zajęcia wstępne w świetlicy szkolnej pod hasłem: Edukacja z klockami Lego w świetlicy szkolnej . Na zajęciach zostały wykorzystane klocki zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości .
https://www.facebook.com/SP93Wroclaw/posts/pfbid02zgEMK9Zma1RCywQKKMsGR4sHkwFYkMm9UGJFyJGpNdzrv8SKP7buV6cVooC37ufHl
STYCZEŃ – LUTY 2023
LEKCJE HISTORII I WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE PRZEPROWADZONE W RAMACH PROJEKTU PT. „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”
STYCZEŃ – LUTY 2023 r.
W styczniu oraz lutym 2023 roku na lekcjach historii oraz wiedzy o społeczeństwie uczniowie zdobywali wiedzę z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu pt. „Laboratoria Przyszłości”.
Podczas zajęć uczniowie korzystali z drukarki 3D, klocków Lego Education, lup, kanwy do wyszywania oraz igieł i nici.
W ramach wspomnianych lekcji nasza młodzież pogłębiła wiedzę o symbolach narodowych Polski, wyścigu zbrojeń po II wojnie światowej, podboju kosmosu, zbudowała z klocków pojazdy kosmiczne.
Lupy były przydatne podczas pracy z mapami.
Wiele radości uczniom klas ósmych sprawiło wyszywanie flagi Polski na lekcjach wiedzy o społeczeństwie.
Artur Bilski
https://www.facebook.com/SP93Wroclaw/posts/pfbid0aLaiegm6u7mesnVn3UFnvuCR5N3fjmwrJrV6XqX7TGNMgRbKvpvZy2kwKK9oCmhhl
MARZEC 2023
W dniu 10.03.2023r. dzieci z klasy 2a wykonały tulipany wykorzystując wełnę z programu Laboratoria Przyszłości.
https://www.facebook.com/SP93Wroclaw/posts/pfbid02NyPWaAHHq1VZGTQmSjCmFB28AgfjhVcEQqdS6Cu45xh7rcxec7N7979194xMmNHYl
Klasa 4OP, inaczej niż zwykle, powtarzała wiadomości z semantyki. Uczniowie wykorzystali materiały pomoce z programu Laboratoria Przyszłości. Życzymy powodzenia na sprawdzianie!
Elżbieta Wojciechowska
https://www.facebook.com/SP93Wroclaw/posts/pfbid02BFtCmAKZWgD6kp6BFiwkd9DTik7hkovrmmHkcnk7B1P1apeUBvMLzjVuQa1QLpxrl
Laboratoria Przyszłości – film promocyjny
WRZESIEŃ 2024
We wrześniu 2024 roku w naszej szkole odbyły się warsztaty „Laboratorium Przyszłości”. W zajęciach uczestniczyli uczniowie klas 1 OP oraz 2. Uczestnicy warsztatów mieli możliwość zapoznania się z zasadami funkcjonowania długopisów 3D Banach oraz praktycznym ich wykorzystaniem. Młodzi uczniowie bardzo pozytywnie i ochoczo wzięli udział w warsztatach traktując je jako formę doskonałej zabawy, rozwijając jednocześnie motorykę małą.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.
4.10.2024
W pierwszych, październikowych Laboratoriach Przyszłości, wzięli udział uczniowie klasy 4A . Ci uczniowie, są miłośnikami obróbki drewna i majsterkowania z wykorzystaniem narzędzi do prac w drewnie. Zaczęliśmy od wyposażenia kuferków w niezbędne narzędzia do obróbki drewna. Na następnym spotkaniu rozpoczniemy budowanie drewnianych karmników dla ptaków.
8.10.2024
Kolejne „Laboratoria Przyszłości ” odbyły sie dzisiaj, ku oczekiwaniom uczniów klasy 6a, tym razem jako praca z drewnem. Budowanie karmników dla ptaków okazało sie bardzo interesujące choć wymagające „smykałki”. Pierwszy etap z zaplanowanych trzech , wymagał posługiwania sie wiertarka, wkrętarka, znacznikiem, kątownikiem, ściskami stolarskimi i jeszcze paroma innymi narzędziami. Prace zaplanowane na dzisiejsze spotkanie zostały wykonane w 100% , ku olbrzymiemu zadowoleniu uczestników. Na kolejne spotkanie, uczniowie czekają z wielką niecierpliwością.
Natomiast klasa 3a, wraz z innymi uczniami, nadrabia zaległości w obsłudze długopisów 3D , popisując się doskonałą kreatywnością szlifując umiejętność pracy w zespole. Zadowolenie i chęć ponownych spotkań wypisane było na twarzach uczniów. Dzisiejsze zajęcia zapiszą się pozytywnie w pamięci uczestników.
10.10.2024
Wczorajszym tematem zajęć z „Laboratoriów Przyszłości” było wykonanie jesiennego drzewa przy użyciu kartonu, kredek, różnokolorowej włóczki. Uczniowie klas 1OP, 1A, 2A wykonali z włóczki kolorowe pomponiki, które zastąpią jesiennie kolorowe liście drzewa narysowanego na dużym kartonie. Pierwsza część zadania została wykonana, kolejna na następnych zajęciach. Dzieci wykazały sie dużą zręcznością i kreatywnością doskonaląc przy tym sprawność motoryczną dłoni.
11.10.2024
Tym razem do konkurencji budowania karmników dla ptaków stanęli uczniowie klasy 4A vs 5A. Emocje przy obróbce drewna sięgały zenitu. Dziewczęta na równi z chłopcami wykazały ogromne zainteresowanie, szczególnie przy korzystaniu z narzędzi mechaniczno- elektrycznych. Kreatywność i zaangażowanie uczniów przeszły najśmielsze oczekiwania instruktora. Praca w grupie, wzajemne wspieranie się, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa wypadły celująco.Teraz oczekiwanie na ciąg dalszy.
15.10.2024
Ciąg dalszy zmagań z karmnikami dla ptaków.Trochę w okrojonym składzie, ale uczniowie nadrobią zaległości i to już potwierdzili. Na następnych zajęciach finalizujemy budowanie karmników i będzie konkurs na „najlepszą” pracę.
16.10.2024
W dniu dzisiejszym zakończyliśmy prace nad „Jesiennym drzewem”. Dzięki materiałom uzyskanym z programu Ministerstwa Edukacji „Laboratoria Przyszłości” Klasa 1OP wykonała przepiękne jesienne drzewo udekorowane własnoręcznie wypracowanymi pomponikami. Zadowolenie, satysfakcja i nieukrywana radość na twarzach uczniów, po raz kolejny udowodniła potrzebę i zasadność tej idei programowej dla Szkół Podstawowych.
Również dzisiaj, tym razem klasa 2A popisywała się ćwiczeniami z obróbki drewna. Dzięki wyposażeniu technicznemu „Laboratoriów Przyszłości” młodzi majsterkowicze obu płci z zapałem i zaangażowaniem rozwijają swoje zainteresowania i zdolności manualne. Kreatywność uczniów nie pozostaje w tyle.
Trzecia godzina dzisiejszych zajęć, to bijące rekord zainteresowania długopisy 3D Banach.Nie wątpliwie będziemy często do nich powracać.W następnych dniach , kończymy rywalizację w budowie karmników dla ptaków i zajmiemy się wstępem do świata fizyki i elektryczności.
18.10.2024
Dzisiaj prym wiodły dziewczęta. W tym czasie, kiedy chłopcy biegali za piłką, one kończyły swoje karmniki dla ptaków. Wykonały też pracę za chłopców.W przyszły wtorek kończymy temat i bierzemy się za nowe wyzwania.
Drugie zajęcia pod dyktando dziewcząt. Dzień pełen wrażeń, ale bardzo pozytywnych. Zainteresowanie majsterkowaniem wśród dziewcząt przybiera na sile. Myślę, że to wszystkim wyjdzie na zdrowie.
22.10.2024
22.10.2024 to pierwszy dzień przygody z mikroskopem.Uczennice i uczniowie klasy 3A , dzięki projektowi „Laboratoria Przyszłości” fascynowali się fantastycznymi możliwościami mikroskopów optycznych.Wspaniałe obrazy fragmentów roślin, insektów, ptasich piór, oraz wielu innych drobinek z otaczającego nas świata przeniosły nas do krainy fantazji.Wyobraźnia, mnogość pomysłów, ale też ciekawość, dały początek szerokiej dyskusji. Pytania goniły pytania. Odpowiedzi na wiele z nich będziemy szukać podczas kolejnych spotkań.
W tym samym czasie, koleżanki i koledzy z klasy 6A nadrabiali zaległości z poprzednich tygodni.Był to dla wszystkich uczestników pracowity, ale jakże ciekawy dzień.
23.10.2024
Wychodząc na przeciw prośbom i oczekiwaniom uczniów, tematem dzisiejszych zajęć z majsterkowania były obrzędy powiązane ze Świętem Zmarłych, a dokładnie dotyczące nocy z dnia 31.10/01.11. i znana jako Halloween. Krótkie, ale merytoryczne omówienie tej celtyckiej tradycji, która pojawiła sie w Polsce około 1990 roku było przyjęte przez uczniów z zainteresowaniem i chyba z przymrużeniem oka, bo w końcu o zabawę tu chodzi. Kreatywność , zręczność i skupienie się dzieci na prawidłowym wykonaniu pracy było fascynujące.
25.10.2024
W dniu dzisiejszym „rzemieślnicy” z klasy 7A postanowili pomoc młodszym kolegom w finalizowaniu akcji „karmnik dla ptaków”. Doskonale, wręcz profesjonalne posługiwanie się narzędziami elektromechanicznymi, przymiarami oraz właściwym ich doborem świadczy o dojrzałości tych młodych uczniów. Praca w teamie, komunikacja, koncentracja i precyzja wykonywanych czynności stawia ten zespół w czołówce. Nie dopuściła nawet jedna z uczennic, która kilka dni wcześniej zraniła sobie palec w zdarzeniu nagłym. Przypomnieć należy, że wszystkie narzędzia wykorzystywane w pracach otrzymaliśmy z programu „Laboratoria Przyszłości.
29.10.2024
Siła wiatru, turbina wiatrowa , którą pozyskaliśmy dzięki programowi ” Laboratoria Przyszłości” jest przykładem na ekologiczne pozyskiwanie energii dzięki wykorzystaniu zjawisk natury. Wyzwania zmontowania i przetestowania funkcjonalności tego urządzenia podjął się uczeń klasy 6A Paweł Walczak. Montaż ukończony, a test sprawności mechaniczno – elektrycznej odbędzie się na następnych zajęciach z LP. Już teraz, nasz kolega nie ukrywał satysfakcji i zadowolenia ze swojej samodzielnej pracy. Montaż podobnych obiektów jest jego hobby.
W tym samym czasie, inni uczniowie klasy 2A i 3A dokończyli montaż ostatniego karmnika dla ptaków. Karmniki te będą rozlokowane w odpowiednich miejscach zadrzewionego, zielonego terenu szkolnego. Wszyscy uczestnicy tego projektu nie kryją dumy i pełnego zadowolenia z wykonanej pracy.
Jednak na dzisiaj to jeszcze nie był koniec, gdyż zagorzali zwolennicy długopisów 3D Banach, z klasy 2A nie odpuścili zgrabnie i kreatywnie topiąc wielokolorowy filament urządzeniami z projektu” Laboratoria Przyszłości”.
30.10.2024
Klasa 1OP i małe wsparcie koleżeńskie „czwartaków” przy produkcji samochodzików drewnianych. Obróbka drewna nie jest łatwa i wymaga olbrzymiej cierpliwości. Praca w grupie, rosnące wciąż zdolności manualne uczniów napawają optymizmem. Dzięki narzędziom sfinansowanym z projektu”Laboratoria Przyszłości” możliwe jest dalsze doskonalenie zdolności technicznych naszych małych majsterkowiczów.
5.11.2024
Dzisiaj troszkę głębiej sięgnęliśmy do szafy „Laboratoriów Przyszłości „. Obwody elektryczne, choć były pewnym zaskoczeniem klasy 6A, to chęć samodzielnego wykonania połączeń była silniejsza od obaw. Także turbina wiatrowa zaczęła z nami „rozmawiać”. Rozpoczęliśmy też sezon choinkowy i zrealizowaliśmy założony target na dzisiejszy zajęciach. Pierwsze elementy drewnianej choineczki oczekują ciągu dalszego i uczniowie też.Uczennice i uczniowie klas 1-7 często pytają o możliwość częstszych spotkań. Ósmoklasistom nie stajemy na drodze do „połamania piór”👍
Choinki nabierają wyrazu. Uczennice i uczniowie mieli dzisiaj dużo chęci do majsterkowania, radości też było sporo. Wiatrakowcy nie odpuszczają. Dwie godziny szybko minęły.
15.11.2024
Zgodnie z planem uczniowie klasy 1 OP kontynuowali tworzenie papierowej, kreatywnej wizualizacji choinki. Zręczne posługiwanie się nożyczkami, wyklejanie papierowych drobinek z uwzględnieniem rozłożenia barw daje powód do zadowolenia tak dzieciom jak i opiekunom. Brawo maluchy.
Dzisiaj w końcu zmontowaliśmy i sami oprogramowaliśmy pierwszego prostego robota . To zestaw Spike edu LEGO z programu Laboratoria Przyszłości dał nam tą możliwość. Uczniowie klasy 7A, w atmosferze napięcia i ciekawości, postanowili i wykonali to, co kręciło ich od dawna. To dopiero początek ich drogi do świata cyfryzacji. Ciąg dalszy nastąpi.
Dzisiejszy dzień obfitował w nowe wyzwania. Fotografika to temat, do którego podchodzimy bardzo poważnie. Posiadamy dobry sprzęt i dodatkowe wyposażenie z programu „Laboratoria Przyszłości”. To niełatwe zadanie do opanowania, ale jest grupa chętnych uczniów, którzy z pasją i rozwagą podjęli to wyzwanie. Dwie godziny zajęć przeminęły bardzo „szybko”.
Odwiedził naszą pracownię kolega z klasy ósmej! Chciał spróbować swoich sił przy obróbce drewna. Udostępniliśmy mu nasz kącik stolarski i…było bardzo sympatycznie. Czy wróci…? Zobaczymy. Oj działo się dzisiaj.
20.11.2024
Temat choinek wykonanych przez połączenie paru różnych technik, dobiegł końca. Uczennice i uczniowie nie kryli zadowolenia prezentując swoje prace. Cierpliwość i ciągłe doskonalenie zdolności manualnych dały pozytywny efekt finalny.
Klasa 1 OP lubi się bawić, więc nagrodą za wysiłek w poprzednich działaniach były ” zawody „z wykorzystaniem samodzielnie wykonanymi papierowymi szybowcami. Technika „origami” to też doskonały trening motoryki małej u dzieci.
O jutrzejszym „Dniu życzliwości i pozdrowień” też pamiętaliśmy. Dzieci potraktowały ten temat z życzliwością i powagą.
Już tylko wspomnę o ” nieśmiertelnych” długopisach 3D Banach. I na koniec dzisiejszych zajęć powiem, że ” korniki” też nie odpuszczają 👍
Ten serwis w celu prawidłowego działania używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Szczegółowe informacje dostępne w zakładce RODO
Dostępność dla osób niepełnosprawnych