KOŁO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE
|
||
ROK SZKOLNY 2010/2011
|
||
WRZESIEŃ - LISTOPAD 2011 |
||
Na zajęciach koła matematycznego od
września do listopada rozwiązywaliśmy (często w grupach) różne ciekawe
zadania o podwyższonym stopniu trudności. Poznaliśmy nowe wiadomości,
m.in. dotyczące kątów i przekątnych w wielokątach, dowiedzieliśmy się
|
||
MAJ - CZERWIEC 2011 |
||
W maju kilkoro uczestników koła wzięło udział w konkursie międzyszkolnym Tyle liczb w całym mieście - Wrocławskie Prezentacje Matematyczne. Zajęli (zespołowo) I miejsce. Bezbłędnie rozwiązali zadania w części matematycznej oraz przedstawili prezentację Wrocławskie ZOO. Oprócz prezentacji multimedialnej przygotowali wykresy, diagramy i mapę ogrodu. Wrocławskie zoo - Tyle liczb w całym mieście prezentacja multimedialna
|
||
KWIECIEŃ 2011 |
||
Jedne z kwietniowych zajęć zostały przygotowane przez uczestniczki koła z klasy 6b: Kamilę i Asię. Dziewczyny wykazały się wiedzą i talentem pedagogicznym. Przedstawiły wszystkim wiele interesujących zagadnień dotyczących własności liczb naturalnych, w tym zwłaszcza liczb pierwszych, a później Sprawdziły, czy uczniowie sobie te wiadomości przyswoili. W załączeniu - wyszukane przez nie ciekawostki i ułożone samodzielnie zadania. Zadania: liczby
|
||
LUTY - MARZEC 2011 |
||
W lutym najwięcej czasu zajęło nam przygotowywanie się do konkursów, które odbyły się w marcu: Turnieju Młodych Matematyków i Kangura Matematycznego. 14 marca (w notacji amerykańskiej 3.14) obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Liczby Pi. Na zajęciach w marcu zapoznaliśmy się z tą ciekawą liczbą, wyznaczaliśmy jej przybliżenia, dzieląc obwody różnych kół przez długość ich średnicy.
|
||
GRUDZIEŃ 2010 - STYCZEŃ 2011 |
||
Na jednych z zajęć
w grudniu ćwiczyliśmy odczytywanie informacji i danych do zadań z
diagramów i wykresów. Oglądaliśmy diagramy procentowe wykonane przez
uczniów w poprzednich latach szkolnych. Sami wykonamy tego typu prace w
II semestrze, wcześniej musimy na zajęciach koła dobrze poznać
obliczenia procentowe.
|
||
LISTOPAD |
||
Z fraktalami zapoznaliśmy się jeszcze
we wrześniu podczas interaktywnego pokazu, który odbył się w naszej
szkole w ramach XIII Dolnośląskiego Festiwalu Nauki. Później
projektowaliśmy własne fraktale. W listopadzie z naszych prac i
informacji wyszukanych w Internecie powstała gazetka w sali
matematycznej.
|
||
|
||
PAŹDZIERNIK |
||
Na jednych z październikowych zajęć ćwiczyliśmy swoją wytrwałość, spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną składając modele sześcianów z elementów łamigłówki „Happy”. Nie było to łatwe zadanie, ale bawiliśmy się świetnie. Niestety, nikomu z uczniów nie udało się dotychczas złożyć dwunastościanu.
|
||