Powrót do strony głównej
 

KOŁO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE

 

 

ROK SZKOLNY 2010/2011

 

WRZESIEŃ - LISTOPAD 2011

Na zajęciach koła matematycznego od września do listopada rozwiązywaliśmy (często w grupach) różne ciekawe zadania o podwyższonym stopniu trudności.  Poznaliśmy nowe wiadomości,  m.in. dotyczące kątów i przekątnych w wielokątach, dowiedzieliśmy się
o  wielokątach foremnych i ich własnościach. Mogliśmy również składać nasze ulubione układanki przestrzenne.

 

MAJ - CZERWIEC 2011

W maju kilkoro uczestników koła wzięło udział w konkursie międzyszkolnym Tyle liczb w całym mieście - Wrocławskie Prezentacje Matematyczne. Zajęli (zespołowo) I miejsce. Bezbłędnie rozwiązali zadania w części matematycznej oraz przedstawili prezentację Wrocławskie ZOO. Oprócz prezentacji multimedialnej  przygotowali wykresy, diagramy i mapę ogrodu.

Wrocławskie zoo - Tyle liczb w całym mieście prezentacja multimedialna

 

KWIECIEŃ 2011

Jedne z kwietniowych zajęć zostały przygotowane przez uczestniczki koła z klasy 6b: Kamilę i Asię. Dziewczyny wykazały się wiedzą i talentem pedagogicznym. Przedstawiły wszystkim wiele interesujących zagadnień dotyczących własności liczb naturalnych, w tym zwłaszcza liczb pierwszych, a później Sprawdziły, czy uczniowie sobie te wiadomości przyswoili. W załączeniu - wyszukane przez nie ciekawostki i ułożone samodzielnie zadania.

Zadania: liczby

 

LUTY - MARZEC 2011

W lutym najwięcej czasu zajęło nam przygotowywanie się do konkursów, które odbyły się w marcu: Turnieju Młodych Matematyków i Kangura Matematycznego.

14 marca (w notacji amerykańskiej 3.14) obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Liczby Pi. Na zajęciach w marcu zapoznaliśmy się z tą ciekawą liczbą, wyznaczaliśmy jej przybliżenia, dzieląc obwody różnych kół przez długość ich średnicy.

 

GRUDZIEŃ 2010 - STYCZEŃ 2011

Na jednych z zajęć w grudniu ćwiczyliśmy odczytywanie informacji i danych do zadań z diagramów i wykresów. Oglądaliśmy diagramy procentowe wykonane przez uczniów w poprzednich latach szkolnych. Sami wykonamy tego typu prace w II semestrze, wcześniej musimy na zajęciach koła dobrze poznać obliczenia procentowe.
W styczniu otrzymaliśmy do rozwiązania zadania z I etapu Turnieju Młodych Matematyków. Rozwiązujemy je samodzielnie w domu, ale podczas zajęć koła dyskutujemy o zadaniach i konsultujemy pomysły z nauczycielem.

 

LISTOPAD

Z fraktalami zapoznaliśmy się jeszcze we wrześniu podczas interaktywnego pokazu, który odbył się w naszej szkole w ramach XIII Dolnośląskiego Festiwalu Nauki. Później projektowaliśmy własne fraktale. W listopadzie z naszych prac i informacji wyszukanych w Internecie powstała gazetka w sali matematycznej.
Na zajęciach 24 listopada nareszcie udało się złożyć dwunastościany i to aż dwa! 

 

 

 

PAŹDZIERNIK

 Na jednych z październikowych zajęć ćwiczyliśmy swoją wytrwałość, spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną składając modele sześcianów z elementów łamigłówki „Happy”. Nie było to łatwe zadanie, ale bawiliśmy się świetnie. Niestety, nikomu z uczniów nie udało się dotychczas złożyć dwunastościanu.